Što je to ciljani online marketing

Kako radi? Čemu služi? U čemu se razlikuje od ostalih oblika marketinških kampanja?

U kratkim crtama – ciljani online marketing, danas se provodi kroz sinergiju tzv. kolačića, povijesti pretraživanja u korisničkom profilu, te predviđenim pozicijama za prikaz oglasa, ili pozicioniranje sadržaja na pretraživaču.

Kako to odavno nije tajna, i tehnički gledano potpuno je logičan slijed događaja pri razvoju online marketinga, po sistemu Win-Win svi najpopularniji servisi za pretragu sadržaja online Google, Bing, Yandex i dr. naravno da nisu namijenjeni isključivo samo pretrazi sadržaja, već u njihovu backendu postoji jedna cijela “mašinerija” analitičkih sustava koji se aktiviraju istog trena kada ste unijeli prvi znak u pretraživač.

Od sustava predviđanja što će korisnik upisati u tražilicu, do serviranja konkretnih materijala nakon udaranja tipke “enter” ili nakon klika na tipku search.

KAKO CILJAMO?

Cookies – Kolačići – Služe za bilježenje cijelog niza podataka ovisno o potrebi samog servisa, kao i vašim vlastitim potrebama – podaci o vremenskoj zoni, jeziku, IP adresi, tipu i vrsti računala ili browsera, privremeno bilježenje prethodnih pretraga, kako na globalnim pretraživačima, tako i na bilo kojoj stranici koja primjenjuje tehnologiju kolačića za pozadinsko fukncioniranje sustava. U marketinškom smislu – ovaj privremeni set prikupljenih podataka, u suradnji sa dalje opisanim tehnikama i algoritmima definiraju “profil” našeg potencijalnog kupca.

Glavni cilj – serviraj korisniku oglas koji je njemu interesantan – ako serviramo oglas u kojem prodajemo primjerice skateboard srednjovječnoj gospođi kojoj su potrebna pomagala za hod, vjerojatno je da taj naš oglas ne dolazi do ciljane publike. Međutim, ako je naša gospođa, nazovimo je za ovaj primjer “Katica” unatrag nekoliko mjeseci pretraživala pojmove poput – luksuzni odmor u Grčkoj ili grčevi u mišićima – logično se nameće da je Katica zainteresirana za teme koje se tiču odmora i zdravlja – podizanje kvalitete života u starijoj dobi itd.

Cilj je prikazati oglas na način da taj oglas ima izravnu vezu s njezinim “online” navikama pretraživanja – odnosno s njezinim interesima.

Zašto… – zato jer je to metoda kojom ciljano tražimo potencijalne buduće kupce, odnosno serviramo sadržaj onima koje uistinu zanima nekakav proizvod ili usluga – zbog logičke vjerojatnosti da će upravo taj korisnik takvu uslugu ili proizvod kupiti.

Time se zatvara win – win -win – win krug (prodavatelj – kupac – servis – IT) – vi kao prodavatelj, predvidjeli ste budžet za vođenje online kampanje, ali ste u vašoj računici napravili kalkulaciju koliko vam treba da od početnog troška ostvarite profit, pa do gospođe Katice koja je našla upravo ono što joj treba po prihvatljivoj cijeni bez bjesomučnih pretraga stotina stranica na internetu, do pružatelja servisa koji svakako naplati svoj dio, kao i do voditelja kampanje koji naplati svoje utrošeno vrijeme na fine – tuning.

Podijelite sadržaj na društvenim mrežama

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
WordPress and WHMCS integration by i-Plugins